Gerringong - Reisverslag uit Gerringong, Australië van Anouk Peters - WaarBenJij.nu Gerringong - Reisverslag uit Gerringong, Australië van Anouk Peters - WaarBenJij.nu

Gerringong

Blijf op de hoogte en volg Anouk

29 Januari 2013 | Australië, Gerringong

halloooo lieverdjes,

het is weer tijd voor een kleine update, want ondertussen ben ik in Gerringong aangekomen en verblijf ik bij familie.
Zondagochtend half 9 ging mijn trein vanuit Melbourne naar Moss Vale, een reis van tien uur.. Ook weer leuk om dat een keer te hebben meegemaakt. Een treinreisje van Nijmegen naar Den Haag lijkt opeens helemaal niet meer zolang ;)

Mijn laatste daagjes in Melbourne waren nog erg leuk!! Vrijdag naar het aquarium geweest, beetje pinguins, haaien en visjes gekeken. Die pinguins zijn echt heel cutie.
's avonds had ik me lekker volgepropt bij de KFC, had al een paar avonden niet echt normaal gegeten dus heb lekker lopen snaaien daar haha.
Zaterdag was het Australia day. Ik had verwacht dat er echt overal feest zou zijn op straat enzo maar dat was niet zo. Ik ben met een Duitse meisje en jongen de stad in gegaan, wat marktjes bezocht, met twee aboriginals gepraat(..) En op federationsquare naar wat bandjes geluisterd. Terug in het hostel vroegen een paar Fransen of ik mee uit zou gaan met hen. Daarna raakte ik nog met een Nederlander aan de praat, hij was aangenaam verrast dat er eindelijk een Nederlander was, aangezien hij die bijna nooit tegen komt (en hij is er al 14maanden!!). Ook hij nodige me uit om mee te gaan stappen dus dat was wel nice.
Uiteindelijk zijn we met zn alle in de 'tuin' gaan zitten met drankjes en muziek(cola met rode wijn en shotjes van iemands hoofd drinken, het kwam allemaal aan bod...) Erg gezellig sfeertje. Vooral super veel Duitsers en Franse, echt niet normaal.
Ik ben wel echt de jongste hier, iedereen die ik leer kennen is sowieso wel 21+.. Maar dat maakt het zeker niet minder leuk.
En wat ook wel grappig is is dat iedereen mijn naam heel apart vind, ze hebben er vaak nog nooit van gehoord behalve de Franse die vinden mijn naam juist helemaal geweldig. Pretty funny.


Na deze zaterdagavond moest ik dus vroeg uit mn bedje om de trein te halen. Onderweg dus lekker wat slaap ingehaald en van het uitzicht genoten. Volgens mij zag ik nog iets wat op een kangeroo leek voorbij hupsen, maargoed ik had mijn bril niet op dus ik weet het niet zeker hahaha.
In Moss Vale werd ik opgehaald door Ros en nu ben ik in hun woonplaats Gerringong. Klein plaatsje aan zee. Helaas regent het al twee dagen met behoorlijk harde wind, vannacht was de stroom ook uitgevallen!!
Ik weet niet precies wat mijn plannen zijn, maar waarschijnlijk ga ik binnekort door naar Sydney en dan zie ik wel verder. Maar eerst hier even genieten!
Vanochtend zag ik nog een hagedis langs m'n bed lopen, schrok me een
ongeluk haha. Maar hij schijnt hier vaker te komen;)

Vanmiddag ga ik koala's zien als het goed is woehoeeee!!

Kusjes en een dikke knuffel!

  • 29 Januari 2013 - 01:31

    Dieke:

    Hee Anouk! Wat leuk om iemand anders in Australië zo te volgen! En wat fijn om te lezen dat je je vermaakt! Je zult vast nog wel wat kangoeroes zien. Veel plezier!!

  • 29 Januari 2013 - 09:55

    Riny Berendsen:

    Lieve Anouk Leuk dat je al verschillende contacten hebt gemaakt,en ik hoop voor jou dat het nu weer mooi weer word dan kun je nog lekker naar het strand Heel veel groeten voor jou Hans Ros en Matthew.

  • 12 Februari 2013 - 21:41

    Patrick:

    Hey Anouk,

    Wow....leuk om te lezen! :-)
    Hoorde dat je naar verwegistan ging ....en dat helemaal alleen, cool!! Zo te lezen heb je het helemaal naar je zin. Had al wat inside information gahad. ;-)
    anyway....heel veel plezier en ik zal je reis verslag af en toe nog eens checken.:-)

    grtz
    Patrick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 29 Nov. 2012
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 7615

Voorgaande reizen:

16 Januari 2013 - 06 Juli 2013

Australië & Bali

Landen bezocht: