Australian life - Reisverslag uit Gerringong, Australië van Anouk Peters - WaarBenJij.nu Australian life - Reisverslag uit Gerringong, Australië van Anouk Peters - WaarBenJij.nu

Australian life

Blijf op de hoogte en volg Anouk

04 Februari 2013 | Australië, Gerringong

Op speciaal verzoek van mijn papsie, hier weer even een reisverslagje.

Sinds vorige week zondag verblijf ik bij familie in Gerringong!
Helaas is het weer deze week iets minder waardoor we veel dingen niet hebben kunnen doen maar da's meteen een goeie reden om nog eens terug te komen ;)
Dinsdag heeft Ros me meegenomen naar het Nowra wildlifepark. Een soort bos langs een mooie rivier met allemaal dieren. Echt cute de kangeroos komen echt naar je toe om geaaid te worden, net honden. Ze deden me dan ook aan Tiësto denken haha.
Verder hadden ze krokodillen, slangen, koala's, allemaal andere rare enge australische reptielen en wombots (een hele cute baby die achter je aan ging rennen).
Er worden ook een soort presentaties gegeven en dan kon je die beesten ook aanraken. Hier heb ik een slang om me nek gehad, super vet. Slangen voelen echt super chill aan, alsof je ze kan kneden zeg maar haha (al zou ik dat niet proberen..)
Ook kon je hier koala's knuffelen, die beesten zijn zo grappig. En wat een leven zeg, beetje in een boom zitten, slapen en eten. Heerlijk. En af en toe brommen, dat is echt een hilarisch geluid. Ze ruiken trouwens echt super lekker, beetje citroen achtig. Dit komt door de bladeren die ze de hele dag eten, die hebben een soort olie in zich.
Daarna gingen we door een soort regenwoud lopen, tussen rotsen etc. Was erg leuk, beetje klimmen en je langs takken wurmen maar dat was het zeker waard. Wel jammer dat we opeens niet meer verder konden en dus weer helemaal terug moesten, terwijl we zooooo dorst en honger hadden. Daarna hebben we dan ook heerlijk gelunched in Nowra.

De dag daarna hebben ze mij de blowholes laten zien in Kiama. Dit zijn een soort rotsen in de zee met een gat erin en als de golven daar tegenaan slaan kan het water wel meters omhoog spuiten. Echt vet om te zien!!
Ook zijn we een dag met de auto verder richting het zuiden gereden naar verschillende maar echt super super mooie stranden. o.a. Hyams Beach waarvan ze zeggen dat het 't witste strand van de wereld is en Jervis Bay 'one of the most stunning spots on the south coast'. Ik heb m'n ogen uitgekeken dus hihi.
Ik en Ros hebben ook nog ff gewinkeld in Wollongong. Ze hebben hier echt een chille winkel, soort combi van Primark en New Look. Heb me lekker uitgeleefd dus (in hoeverre dat kan met mijn backpack dan..)

Hans en Ros hebben ook nog twee vakantie huizen naast hen eigen huis. Echt super mooi, op een hele mooie locatie. In een soort natuurgebied aan het strand. Waar veel mooie dieren te zien zijn, oa ook pinguins en dolfijnen. Helaas was het alweer niet al te lekker weer dus helaas pindakaas, geen dolfijnen gespot. Maar ondanks het weer was het erg gezellig.

Toen in terug kwam en op fb en whatsapp keek zag ik dat m'n vriendinnen lekker wat glaasjes op me hadden gedronken op het feestje van Renate, en mijn mega populaire dansmove(dansen met een sta-tafel of ronde muur) hadden ze ook nog ff geoefend. Zo was ik er toch een beetje bij hahaha ;)

Morgen vertrek ik naar Sydney, voor nog onbepaalde tijd. Ik heb er super zin in! Ben benieuwd wat die stad me gaat brengen. Ik zit eraan te denken om misschien op surfkamp te gaan!! En donderdag heb ik afgesproken met m'n lieve oudklasgenootje Anneline die hier werkt als Au Pair. Super gezellig dus.

lots of loveeee xxxxx






  • 04 Februari 2013 - 08:10

    Theo:

    Schat wat maak je toch vel leuke verschillende dingen mee. En je beschrijft het ook mooi!! Leuk om te lezen :-) xx papsie

  • 04 Februari 2013 - 09:06

    Denise Peters:

    Super leuk dat je het Australische leven van Hans, Ros en Matt mee hebt kunnen maken en wat
    je allemaal hebt gezien en meegemaakt daar zijn weer een hoop mooie herinneringen voor later !
    Dikke knuffel mama

  • 04 Februari 2013 - 11:05

    Anneline:

    Leuk verhaal Anouk! Het Australische leventje is inderdaad niet slecht hihi! Liefs

  • 06 Februari 2013 - 12:44

    Tara:

    Superrrr Noekieeee!!!! Ben jaloersssss!!!!!
    Pas maar op dat je niet opgegeten wordt door een wilde slang of een lief schattig koalaatje!:P

  • 06 Februari 2013 - 13:39

    Nona:

    heee Anouk want leuk om zo van iedereen te kunnen lezen wat ze aan het doen zijn! erg bijzonder al die verhalen! je leven in australie klinkt erg leuk. Leuk dat je met anneline gaat afspreken! veel liefs vanuit Zuid-Afrika

  • 09 Februari 2013 - 14:29

    Oma Riet:

    Lieve Anouk Wat heb je weer een mooi stukje van je reis en belevenissen gescheven
    Ik vind het fijn om te lezen Zo kan ik ook een beetje meer met je mee leven Ik hoop dat je veel
    ziet en geniet Veel liefs Oma Riet x.x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 29 Nov. 2012
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 7601

Voorgaande reizen:

16 Januari 2013 - 06 Juli 2013

Australië & Bali

Landen bezocht: