Terug van weggeweest - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Peters - WaarBenJij.nu Terug van weggeweest - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Peters - WaarBenJij.nu

Terug van weggeweest

Blijf op de hoogte en volg Anouk

02 Mei 2013 | Australië, Sydney

Regen, zon zon zon zon, regen, zon zon... Het weer is bijna net zo wisselvallig als in Nederland.
Im back in Sydney sinds 1,5 week! Na vijf weken langs de oostkust te hebben gereisd, nu weer terug in mijn nieuwe favoriete stad. Het voelde dan ook als thuiskomen.

De oostkust was echt fantastisch, ondanks wat tegenvallertjes met het weer. Zoals ik had verteld was mijn whitsundaystrip gecancelled maar haf ik een dagtour geboekt. Het weer was nog niet super maar het was echt heel mooi, whitehavenbeach.. Google het en word jaloers haha. Ik vond het op de boot wel doodeng want de golven waren zo hoog dat het leek alsof je in een achtbaan zat.
Die zondag morgen ben ik met de bus naar Mission Beach gegaan. Daar zou ik twee nachten blijven en mijn SKYDIVE doen. Daar ontmoette ik een Deens meisje, Maria. We verbleven in een hostel midden in het regenwoud en het was echt het mooiste en schoonste hostel ooit. Leek meer op een resort. Minder was dat de muggen mij erg leuk vonden en ik binnen notime een grote muggenbult was. Die avond was er Free BBQ, alles wat gratis is daar zijn backpackers blij mee en al helemaal als het eten is! Dit hostel had ook elke vrijdag free wine, maar dat heb ik helaas moeten missen. De volgende ochtend werd ik opgehaald om te gaan skydiven. Ik had super geluk met het weer het, strak blauwe lucht en een
zonnetje. Eerst moest ik allemaal formulieren invullen en vervolgens was het wachten tot je naam geroepen werd. Gelukkig was ik al na 20minuten ongeveer aan de beurt. Je gaat met ongeveer 7 tegenlijk en dan nog 2 camera mensen. Van te voren hadden we een video gezien van 5minuten met de instructies maar het was echt heel makkelijk. Je mocht ook gewoon je eigen kleren aanhouden, geen pakkie ofzo gewoon lekker in de korte broek hup. Toen moesten we 20min met de bus en daarna 20min in het vliegtuigje. Dat was echt hilarisch want dat is heel klein dus je zit een twee rijen lekker lepeltje lepeltje. Awkward. Het uitzicht vanuit het vliegtuig was al super mooi. We gingen vanaf 14,000ft. Eenmaal daar 'aangekomen' ging het luik open iedereen brillekes op en toen hoppa het vliegtuig uit. Ik vond het echt heel cool om die andere mensen eruit te zien 'vallen' want je ziet ze echt zo verdwijnen. Heel apart! Ik was helemaal niet bang of zenuwachtig, ik had echt verwacht dat ik helema gek zou worden maar ik was eigenlijk alleen maar elke seconde aan het genieten. Ik had 60sec vrije val en vervolgens ongeveer 8minuten met de parachute. Ik vond het moment dat je uit het vliegtuig valt het vetst. Adem halen voelt wel heel raar met al die lucht en druk en je wangen vliegen heen en weer hehe. Eenmaal met de parachute was het echt prachtig, het uitzich is zo geweldig. Het schijnt de mooiste plek te zijn om te skydiven in australie! En je landt op het strand! Ik heb de fotos op een dvd dus die volgen nog, kunnen jullie ook ff lachen.
Daarna ben ik met Maria gaan lunchen en naar het strand gegaan. Savonds gezellig meidenavondje op de kamer met cookies, wijn, muziek en herinpakken van onze backpacks(DRAMA). We hadden een 6 dorm voor ons twee. Chill dus. De volgende dag uitchecken en daarna met Maria meegegaan voor haar skydive! Om 17.30 zou onze bus gaan naar Cairns, maar bij de bushalte hoorde we dat de Greyhound en Premierbussen allebei 4uur vertraging zouden hebben. Wij helemaal chaggerijnid en besloten toen maar boodschappen te gaan doen na een tijdje. Toen we terug liepen naar de halte zag ik opeens een grote busstaan. Wij heeeeel hard rennen, hadden we hem echt nét gehaald. Onze bus was maar een halfuur later maar de greyhound had in het totaal 9uur vertraging haha, echt zielig. Wij in de bus helemaal de slappe lach dat we de bus bijna hadden gemist. In Cairns sliepen we in het Gillians hostel, dat is eigenlijk meer eeb hotel/resort. Heel groot en schoon met bar en zwembad. We zaten helaas niet op dezelfde kamer maar in marias kamer was een feestje aan de gang, eigenlijk is drinken verboden in het hostel omdat er een bar naadt zit. Maar uiteindelijk zaten we met een stuk of 15man een een 8sorm te drinken en muziek en alles. Daar kwam de security dus op af en alle alcohol werd ingenomen, wij huilen want we hadden net 2glaasjes van onze 5liter goon op. De kamer kreeg een waarschuwing dus we waren er de eerste avond al bijna uitgekicked haha. Toen zijn we gaan stappen, erg gezellig. Maria had nog wat engelse vrienden die ze kenden uit airlie
beach die ook in cairns waren. De dagen in cairns bestonden voornamelijk uit stappen, eten, naar Lagoon(een hele mooie is er in Cairns, direct naast de zee omdat je daar niet in de zee mag zwemmen). Die zaterdag had ik een boottocht met snorkelen in de great barrier reef en dat is echt zooooooooo mooi. Ik had ook een gratis proefduik, maar ik durfde uiteindelijk niet. Ze leggen alles is 15minuten uit waar ze normaal 2dagen over doen en ik ben al niet zo'n held wat betreft water en de zee dus ik dacht, dah goan we dus nie doen wah. Maar de dag was erg eluj! Di

Zaterdag 20 april vloog ik terug naar Sydney, ik was echtbang dat mm baggage te zwaar was. Want ik kwam hier met 13kilo en na 2maanden was dat al 20kilo en aangezien ik nog aardig wat dingen gekocht heb daarna.. Maar ze zei niks gelukkig :) Lekker eten en wijn, de vlucht was 3u uteenmaal aangekomen in Sydney raakte ik aan de praat met een australisch meisje, haar moeder kwam haar ophalen en ze wilden mij wel een lift geven. Perfect! Terug naar mijn oude vertrouwde hostel kn Rozelle. Daar zag ik tm maandag mijn Duitse freunden weer, dat was wel heel leuk. Ik ben echy blij dat ik weer terug ben. Estelle is ook in Sydney en daar heb ik maandag lekker mee gelunched. Afgelolen zaterdag met Anneline en wat andere au pairs queensday gevierd, errrug gezellig! Kroketteb waren alleen echt niet te vreten en dat voor 8 dollar, koekoek. Wrl apart zoveel nederlanders bij elkaar te zien, was lang geleden :)
Zondag ga ik met de nachttrein naar Melbourne om voor 4dagen in een autootje de great ocean road te doen met Estelle. Zin in!!

Nog maar 10 dagen in Australië, ik besef het nog niet helemaal. Tijd gaat zo snel en het is zo'n geweldig land! Daarna op naar Bali, nog geen idee waar ik ga verblijven etc. dus als iemand tips heeft..graag!

dag dag, tot snel!

  • 02 Mei 2013 - 08:52

    Denise:

    Heerlijk om je verhalen weer te lezen Anouk. Echt stoer die Skydive ! X

  • 02 Mei 2013 - 08:56

    Riny Berendsen:

    Wat zul je dadelijk Australie gaan mssen Anouk maar als je weer thuis bent dan kun je ons nog weer al je avonturenvertellen .

    Liefs oma.

  • 02 Mei 2013 - 09:31

    Theo:

    Hey Poekie je hebt het weer hilarisch beschreven :-)
    Ze zullen wel lachen met jou daar....... geniet de laatste 10 dagen daar schatje!!!
    liefs en een dikke knuffel XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 29 Nov. 2012
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 7610

Voorgaande reizen:

16 Januari 2013 - 06 Juli 2013

Australië & Bali

Landen bezocht: