sunny days - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anouk Peters - WaarBenJij.nu sunny days - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anouk Peters - WaarBenJij.nu

sunny days

Blijf op de hoogte en volg Anouk

24 Januari 2013 | Australië, Melbourne

hello hello,

Terwijl ik deze blog type, lig ik lekker in m'n bikini op bed kapot te gaan van de hitte(en dat om 22.15u..)
Vandaag was het 40graden, dus heb ik maar besloten de hele dag naar het strand te gaan. In tegenstelling tot de andere dagen was het dit keer wel heel druk, maar dat maakte het juist leuk. Beetje mensen kijken af en toe haha. Helaad wordt er niet gesurfed op dit strand maar wel gekitesurfed, ook leuk om te zien! Er kwam nog echt zo'n prototype australische surfer(lang blond haar, zonnebril, mega accent) naar me toe om me wat lesjes aan te smeren maar dat was me iets te duur haha.
Ben helaas ook weer lekker verbrand, je kan smeren wat je wilt hier maar de zon is zo sterk. Ze hebben hier een speciale zonnebrand factor 30+ en dat is bij ons factor 60, zegt genoeg lijkt me!!

Gister moest ik even naar de stad om wat dingetjes te regelen. Ik moest mijn membercard ophalen bij work 'n holiday, een backpackersorganisatie. En daarna ben ik naar de bank gegaan om een rekening te openen voor als ik eventueel ga werken. Dat ging gelukkig allemaal wel makkelijk. Daarna nog ff een strandhanddoek gekocht, opzich wel handig want de vorige keer moest ik op een jasje liggen omdat ik er geen had ;). En nog een lieve koala knuffel gekocht die ik Panama (papa, naomi, mama) heb genoemd hihi.
Ook heb ik besloten om zondag te vertrekken uit Melbourne, ik ga dan naar de neef van mijn moeder. Hij woont hier samen met zijn vrouw en zoon. Ik heb erg zin om daar heen te gaan! Ik heb een treinkaart naar Moss Vale gekocht, hier halen zij mij op. Zelf wonen ze in Gerringong, dit ligt ongeveer 2uur ten zuiden van Sydney.

Dinsdag wilde ik naar Docklands gaan. Dit is een soort haven met een groot winkelcentrum erbij, zag er erg leuk uit op de fotos.
Ik de tram uitgezocht, helemaal trots op mezelf. Zat ik eerst een half uur in de tram de verkeerde kant op. Ik uitstappen, ergens in een afgelegen buitenwijk. Toen drie kwartier in de goeie tram gezeten, kwam ik daar was het echt oersaai en rustig en gewoon bijna deprimerend. Het winkelcentrum deed me aan dukenburg denken dus da's ook niet echt een compliment. Toen ben ik maar teruggelopen naar het centrum want had genoeg van die trams haha.
S avonds naar het Eureka Skydeck geweest, dat was gelukkig wel leuk!
Dit is een heel hoog gebouw, waarmee je met de lift binnen een paar seconde op de 88ste verdieping bent! Hier heb je dan super mooi uitzicht, bij mij was het donker dus je zag overal lichtjes enzo, erg leuk.

Morgen ga ik denk ik naar het Aquarium, waar ze ook haaien en pinguins hebben, dus ben benieuwd. Hopelijk is het ook iets koeler.
Ook zou ik misschien nog gaan eten bij Vicki(zus van Ros, Ros is de vrouw van mama's neef;)) maar volgens mij doet mijn Australische simkaart het nog niet helemaal goed.
Zaterdag is het hier Australia day, vergelijkbaar met ons konninginendag dus ben benieuwd!!

Ik vind het jammer dat ik nog niet ben wezen stappen hier, maar heb ook nog niet echt de juiste maatjes daarvoor gevonden haha. Het is wel ff wennen aangezien ik normaal gesproken erg veel op stap ben. Maar dat komt nog wel denk ik ;)

Zo nu ff lekker het zout van me afspoelen onder de douche en dan m'n bedje maar eens opzoeken..

much loveeee
xxxxxxxx



  • 24 Januari 2013 - 12:51

    Denise:

    Ha lieverd, het is hier ook een sunny day vandaag, alleen klein temperatuurverschil van zo"n
    40 graden haha. Doe Panama de groeten ! X mama

  • 24 Januari 2013 - 12:51

    Theo:

    Lieverd, mooi geschreven hoor :-)
    Wij kunnnen hier helaas niet verbranden!
    XXX

  • 24 Januari 2013 - 23:05

    Hans:

    Hi Anouk. Misschien is een dagtripje naar Phillip Island ook nog de moeite om te doen (penguin en zeehonden en stranden). Ik weet niet of dat gemakkelijk te organiseren is. Het is ongeveer 2 uur rijden vanuit Melbourne. Wij zien je zondag in Moss Vale. Laat ons even weten hoe laat je daar arriveert. Het is hier in Gerringong heerlijk weer, niet zo idioot heet. Doe de groeten aan Vicki en Mal als je ze ziet (maar vertel haar maar niet dat ze de zus van Ros is - ze is een nichtje :). Veel plezier op Australia Day - altijd erg gezellig. Tot zondag.
    Hans

  • 24 Januari 2013 - 23:36

    Anouk Peters:

    Ohh oepsie, dat wist ik niet!
    Ik kom om 18u aan in Moss Vale als alles goed verloopt :) Tot dan. Anouk

  • 27 Januari 2013 - 10:06

    Riny Berendsen:

    Lieve Anouk. Vandaag hebben we hier regen en nog eens regen dus de sneeuw zal zo wel weg zijn. leuk dat je vandaag Hans en fam. ga ontmoeten doe ze onze groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 29 Nov. 2012
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 7625

Voorgaande reizen:

16 Januari 2013 - 06 Juli 2013

Australië & Bali

Landen bezocht: