Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anouk Peters - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anouk Peters - WaarBenJij.nu

Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Anouk

21 Januari 2013 | Australië, Melbourne

hello my sunshines,

Nou hier ben ik dan, na een reis van 28uur eindelijk aangekomen in Melbourne.
De reis ging naar mijn gevoel wel sneller als verwacht gelukkig. Ik had nog een lieve kaart van Joey en nog twee briefjes van Sora en Elke die ik pas mocht lezen als ik uit Nederland was, dus dat was wel leuk en verder vooral gegeten, geslapen en films gekeken in het vliegtuig.
Eenmaal aangekomen had ik vrijwel meteen m'n tas van de band en kon ik door naar de paspoortcontrole.
Daarna moest ik de bus op gaan zoeken die mij naar het hostel zou brengen, na wat rondgevraagd te hebben had ik die gelukkig ook snel gevonden.
De eerste twee overnachtingen kreeg ik gratis van de organisatie bij wie ik geboekt had dus dat was wel chill.
Heb wel echt onwijs last van een jetlag dus eerste 2dagen vooral geslapen en beetje met roommates gesproken.
Na twee dagen ging ik verkassen naar hostel nummer 2, aan de andere kant van de stad woehoe. En aangezien ik het tram systeem nog niet helemaal onder de knie had werd dat een hele onderneming met al die spullen haha. Gelukkig is iedereen heel aardig hier en willen ze je altijd
helpen :)

Oja het is hier trouwens hoogzomer, lekker 30graden woehoeee.

In het hostel waar ik nu zit blijf ik een week. Het ligt aan een straat met allemaal kleine cafeetjes en restaurantjes heel cute.
Ik deel mijn kamer met 5 andere, 4jongens en 1 meisje. Ze komen uit Duitsland, zweden en frankrijk dus een internationale bedoeling.

Gister ben ik naar Federation square geweest, dat is een beetje het centrale punt in Melbourne. Het was echt heel leuk en heeeel druk. Ze hebben ee grote schermen hangen waar je de Australian open tennis kan volgen, dus iedereen ligt daar een beetje te chillen in de zon en tennis te kijken.
Ook ging er een gek chinees straatartiestje een voorstelling geven, dat was kinda funnnn. Verder was er een markt en ben ik naar Southbank geweest (deel aan de andere kant van de rivier).
And today St. Kilda beachhhhh time!! Loved it. Samen met m'n Duitse roommate dus dat was wel gezellig.

Melbourne is wel echt tof, morgen ga ik naar Docklands denk ik, maar i will talk about that later.
Ik mis iedereen thuis wel echt heel erg, had niet gedacht dat ik daar zo'n last van zou hebben maar helaas :( dus dat is wel erg moeilijk op sommige momenten..hopelijk gaat dat snel beter.

fijne dag iedereen, ik ga lekker slapen!!
Liefs, Anouk







  • 21 Januari 2013 - 12:54

    Theo:

    Mooi geschreven kanjer! Welterusten Anouk! X

  • 21 Januari 2013 - 16:17

    R Peters { Oma}:

    Lieve Anouk
    Het reisverslag gelezen Het is dus moeilijker dan je dacht Maar komende dagen gaat het mischien
    wel beter Moet houden, en vooral GOED ETEN Dan kun je er beter tegen en valt het minder zwaar
    Fijne vakantie nog en heel veel liefs Oma Riet

  • 23 Januari 2013 - 14:48

    Susanne:

    Leuk dat je al het een en ander hebt kunnen bezichtigen Anouk! Groetjes uit het koude Nederland, geniet lekker van het mooie weer daar!

  • 24 Januari 2013 - 12:55

    Femke:

    Lieve Anouk,
    Het is natuurlijk effe wennen alleen, zonder vrienden, familie en ons!! Maar je zult snel genoeg leuke mensen leren kennen. En dan wil je niet meer stappen in het suffe Nijmegen, maar alleen nog maar in wereldsteden!!
    Geniet ervan ondanks Melbourne een beetje tegenvalt. Gewoon op naar de volgende locaties en blijven genieten!
    Have Fun!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 29 Nov. 2012
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 7625

Voorgaande reizen:

16 Januari 2013 - 06 Juli 2013

Australië & Bali

Landen bezocht: