van bigcity naar little town - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Anouk Peters - WaarBenJij.nu van bigcity naar little town - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Anouk Peters - WaarBenJij.nu

van bigcity naar little town

Blijf op de hoogte en volg Anouk

23 Maart 2013 | Australië, Byron Bay

hee leukerdjes!

Afgelopen paar weken is weer ontzettend veel gebeurd, je maakt elke dag wel iets mee hier..
Om het makkelijker lezen te maken, begin ik gewoon waar ik in m'n vorige blog ben gebleven.

(begin maart)
nog steeds erg leuk in het hostel, vrijdags een feestje.. Die ontstaan altijd spontaan haha! Iemand kwam op het idee om een Harlem Shake te maken, dus iedereen moest verkleed en als de muziek dar startte moesten we allemaal heel raar en uitbundig gaan dansen. Echt heel grappig, daar is nu dus een filmpje van!
3 maart was de Marly grade (gay parade), iedereen was natuurlijk heel brak van de dag ervoor maar het was wel bijzonder om te zien, super druk en allemaal van die travistieten. Daarna zijn we nog wezen stappen en de jongens met wie ik was hadden besloten dat we niet de laatste bus van 3u zouden pakken maar gingen lopen.. 1 uur in de regen, geen succes dus maar achteraf wel grappig haha.
Zondags ben ik met m'n Duitsers naar Orbitbar gegaan, dat is een bar op de 40ste verdieping ofzo die heel langzaam ronddraait zodat je in een uur heel Sydney hebt gezien vanaf die hoogte. Echt heel gaaf!!
Die week erop werd ik mee uiteten genomen, woehoe!, ben ik lekker naar het strand geweest met Jessica, heb ik de bondi coogie walk gedaan met Anneline. Dit is een hele mooie wandelroute van ongeveer 2u van Bondi Beach naar Coogiebeach. Tussendoor heb je hele mooie rotsen en kleine strandjes. Was erg mooi en gezellig! Toen we op een mooie rots zaten kwam en nog een naakte vent naar ons toe die vroeg of we met hem op de foto wilden om aan onze vriendinnen te laten zien. Nou nee dankje.
In het weekend hadden we vrijdag en zondag weer twee gezellige feestje met behoorlijk wat drank. Die zaterdag ben ik met Hans, Ros en Matt naar een voetbalwedstrijd geweest van FC sydney. Echt super vet! Ook leuk dat ze gewonnen hadden haha.
Zondag had ik nog een drankje gedaan met Max, leuk om hem ook weer te zien na een aantal weken terwijl we allebei de hele tijd in Sydney waren.
Vorige week heb ik 2x lekker gechilled met twee Engelse vrienden van mij, zij verbleven nu in een ander hostel maar ik kan echt super goed met ze opschieten dus ik kan niet wachten op ze weer te zien!
Ook ben ik nog met een vriend naar de Botanic Gardens geweest, hele dag lekker in de zon gelegen samen.

Vorige week zaterdag vertrokken mijn Duitse vrienden uit Sydney om verder te reizen, daar had ik het wel heel moeilijk mee omdat ik altijd met hen samen was, een maand lang. Dus dat is wel een beetje gek! Vooral omdat ik nog tot woensdag bleef.
Gelukkig was het zondag st. Paddy's day dus reden voor een feestje: de beste manier om mij op te vrolijken! Gezellig met een grote groep de stad in geweest en voor mij was het ook een beetje een afsluiter van Sydney.
Maandagavond heb ik gezellig gegeten met 3franse jongens en 2engelse meisje uit het hostel, een rustig maar leuke laatste avond want die dinsdagavond ben ik vertrokken met de nachtbus naar Byron Bay(14uur pff). Ik had het erg moeilijk want ik ben verliefs geworden op sydney. i LOVE that city. En natuurlijk mis ik al mn lieve vriendjes daar :(

Nu zit ik dus sinds woensdag in Byron Bay, wat totaal anders is. Heel klein, vakantieachtig strandplaatsje. Ook een beetje hippie achtig, relaxte sfeer. Niks mis mee dus. Ik vind het hostel niet super en de mensen zijn niet zo sociaal als ik gewend ben maar ik heb gelukkig een heel leuk Nederlands meisje leren kennen, Estelle, waar ik nu mee optrek. We hebbeb lekker gewinkeld, gelunched, op het strand gelegen en uitgegaan. The goodlife dus!! Vandaag ben ij naar Nimbin geweest, dit is een heel klein hippie/drugs plaatsje waar het echt lijkt alsof de tijd heeft stilgestaan. Ik als 'citygirl' snap echt niet hoe mensen daar kunnen leven?!

Vanaf nu tot 25 april ben ik non stop van plaats naar plaats aan het reizen, helemaal van Byron Bay naar Cairns in het noorden.
Daarna vlieg ik weer terug naar Sydney(YES) voor tien dagen en vanuit daar ga ik naar Melbourne, hier meet ik Estelle weer en gaan we samen met een auto de great ocean road trip doen!! 4 dagen later ga ik weer terug naar Sydney en vanuit daar vlieg ik naar Bali. Ik heb genoeg om naar uit te kijken dus!

time flies when u are having fun..

Dikke kus,
Anouk

  • 23 Maart 2013 - 11:52

    Iris:

    Wauw Anouk!
    Wat leuk allemaal!
    Fijn om allemaal te lezen :-)
    Was gisteren nog de blog van Dieke aan het lezen, Australië klinkt geweldig!
    Fijne reis verder!
    Xxx Iris

  • 23 Maart 2013 - 19:15

    Theo :

    hey schatje, wat leuk weer geschreven!
    Nu lekker de citygirl on tour uithangen :-)
    Leuk dat je sydney nog 10 dagen gaat doen haha toch geen reuine van je eerste bezoek!
    Geniet maar lekker!
    x vanuit Lissabon

  • 23 Maart 2013 - 19:16

    Denise:

    haha Anouk, leuk om hier nog nieuwe dingen te lezen :) Super dat je je reisplan hebt gemaakt tot eind mei, klinkt goed!! xxx

  • 23 Maart 2013 - 19:32

    Sonja Van Laanen :

    In 1 woord: GEWELDIG!!!

  • 23 Maart 2013 - 21:27

    Elise :

    Waaaaaauw wat een geweldige levens ervaring ... Super om te lezen , lijkt me super om mee te maken... Enne weer geweldig als je straks veilig terug in Nijmegen bent ... Geniet ervan

  • 24 Maart 2013 - 09:54

    Riny Berendsen:

    wat fijn om te horen dat jij van alles geniet , vooral s'nachts van de regen, en zo'n blote man zo zie je nog eens wat, wij wachten maar weerop je volgende reisverslag met nieuwe avonturen.

  • 05 April 2013 - 11:16

    Susanne:


    Goed om te lezen dat je het zo naar de zin hebt en inmiddels ook veel mensen hebt leren kennen waar je samen dingen mee kunt ondernemen. Geniet van je leuke tijd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 29 Nov. 2012
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 7623

Voorgaande reizen:

16 Januari 2013 - 06 Juli 2013

Australië & Bali

Landen bezocht: