Australische herfst en tropische tempraturen - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Anouk Peters - WaarBenJij.nu Australische herfst en tropische tempraturen - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Anouk Peters - WaarBenJij.nu

Australische herfst en tropische tempraturen

Blijf op de hoogte en volg Anouk

14 Mei 2013 | Indonesië, Kuta

Dat was het dan.. Mijn tijd in Australië zit er op. Voor nu dan tenminsten.
Ik heb een geweldige tijd gehad en vooral de laatste weken waren nog erg indrukwekkend en dat wil ik graag met jullie delen!

Toen ik de zondag na 'koninginnendag' wakker werd, liep ik met mn brakke kop de kamer uit en werd meteen overdonderd met de vraag of ik mee naar het strand ging (en dat in de herfst he, wat een leven). Nou dat wilde ik wel. Ik met negen jongens ('t zal ook eens niet) naar het strand. Ik snap niet hoe die zoveel energie kunnen hebben na een avond stappen heur. Nouja ik lekker hele dag uitgebrakt in de zon. S'avonds een beetje geskyped( moet ook gebeuren he) en na wat drankjes besloten we een 'Goon monday second edition' te houden de dag erna. Dit houdt in: je start met drinken rond 12u smiddags, iedereen heeft een eigen pak goon gekocht en zijn naam erop geschreven en aan het eind van de dag incl nacht moet dat pak leeg zijn (VIJF LITER). Voornamelijk Duitsers die daar aan meededen, duh. En ik. Lachen dus. Uiteindelijk waren we met 9 duitse knullen, 1japenner, en ik. Hi la risch. Ik heb echt gelachen hoor. Ik heb dat pak natuurlijk nooit opgekregen, ik heb denk ik een halve liter gedronken als het niet minder was. Voelde 'm na twee glazen al hangen.
verder ben ik die week nog even de stad ingeweest met een vriendin. Ik moest wat warme kleren hebben voor Melbourne want daar was het koud: 20 graden. Ook ging m'n leuke duitse kamergenootje weg dus we hadden een soort van afscheidsfeestje, mooie gelegenheid voor de rest van de goon. Verder nog wat drankjes gedaan in de stad, gelunched en souveniertjes gekocht!

Van maandag 6 mei tm donderdag 9 mei hebben Estelle en ik de Great Ocean Road gedaan. Ik vloog maandag vroeg naar Melbourne waar Estelle me met onze 'van' kwam ophalen. Nou die zag er vrij komisch uit met aan allebei de kanten een half naakte vrouw.
De trip was echt geweldig, het is echt super mooi, je rijdt voornamelijk langs het strand. De wegen zijn heel smal en slingerig. Ook rij je tussen nationalparken en bergen. De eerste nacht waren we opzoek naar onze slaapplek in een national park, het begon al donker te worden en de weg was nogal zanderig en vol met stenen. Bleek dat ze net dat stuk aan het affikken waren. fijn! Konden we weer terug. wel gelachen hoor. Nog echt reuze kangeroo's gezien die heel dicht bij de auto kwamen. Uiteindelijk zijn we ergens illigaal bij een speeltuin gaan staan. Het was echt IJSKOUD snachts. Ik lag met bijna al mn kleren aan incl sjaal om m'n hoofd gewikkeld maar slapen lukte niet echt. Volgende ochtend een ijskoude douche bij het strand genomen, niet heel ontspannend maar verfrissend was het zeker. Toen hebben we een heel stuk gereden en lekker gechilled. Die avond hadden we een geweldige slaapplek midden in een nationalpark en aan het strand. We waren ook nog eens de enige die daar stonden! Die middag en de volgende ochtend hebben we echt veel wilde koala's gezien. Geweldige beesten!! Toen doorgereden naar de 12 apostels wat ook echt heel indrukwekkend om te zien in. Daarna zijn we aan de reis terug begonnen. Al met al, het was prachtig!!

Eenmaal terug in Sydney waren m'n laatste daagjes in Ozzie aangebroken. Helaas!! Gelukkig heb ik het afgesloten met een topweekendje. Vrijdag wezen stappen in kings kross. De volgende ochtend onze kater weggegeten in een pannekoeken restaurant op darling harbour. Vervolgens die avond weer wezen stappen met het halve hostel!!

Ik ga het hier zeker missen, wat heb ik veel geleerd en mooie ervaringen opgedaan. Australie is een prachtig land, i def fell in love with it!

Intussen ben in alweer twee daagjes in Bali en jezus wat een cultuurshock, mijn eerste indrukken: chaotisch, opdringerige mensen, kleine mensen, tropisch warm maar ook erg mooi.
Nog 12 dagen genieten en dan terug naar het kleine landje. Zal zeker weer even wennen worden!

See you soon peeps!
''travel is the only thing you buy that makes you richer''

  • 14 Mei 2013 - 18:49

    Theo:

    Anouk weer super, wat een tijd heb je gehad en wat goed dat je het gedaan hebt!
    Nu nog even genieten daar en over 12 dagen zijn we weer compleet. Dan is je grote zus ook terug uit Tunesië. Ik kijk er naar uit :-) X

  • 14 Mei 2013 - 18:59

    Aukje:

    Waaaauw wat gaat dat toch snel! Leuk om te lezen dat je een super tijd gehad hebt in Australie! Geniet nog even van de laatste dagen op Bali en bereid je erop voor dat Naomi je de eerste 23942394 uur als je terugbent niet loslaat hihi!

    Geniet ervan en ik zie je binnenkort vast wel een keer langskomen op de Fransestraat!

    Aukje

  • 14 Mei 2013 - 22:19

    Denise:

    Lieve Anouk, geniet nog even daar ver weg, ik kan niet wachten tot ik weer hier van
    je kan genieten. Dikke kus van je super trotse mama !

  • 15 Mei 2013 - 08:57

    RinyBerendsen:

    Lieverd je hebt ons allemaal aangestoken met een virus dat Australie heet,volged jaar willen we allemaal daar na toe,nu nog genieten op Bali en over anderhalve week zien we jou weer Veel liefs van oma.

  • 16 Mei 2013 - 21:11

    Mariska Groen:

    Enjoy Anouk...vooral van die tropische temperaturen daar,want hier is het alleen maar koud en nat!!! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 29 Nov. 2012
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 7600

Voorgaande reizen:

16 Januari 2013 - 06 Juli 2013

Australië & Bali

Landen bezocht: