Grootste zandeiland van de wereld! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Anouk Peters - WaarBenJij.nu Grootste zandeiland van de wereld! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Anouk Peters - WaarBenJij.nu

Grootste zandeiland van de wereld!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

11 April 2013 | Australië, Airlie Beach

och och och, volgens mij heb ik de zon echt jullie kant opgestuurd want sinds ik dat schreef in mijn vorige blog heb ik 'm niet veel meer gezien!

De laatste dag in Noosa werd ik wakker met rode uitslag overal op mijn lichaam. Ik helemaal flippen natuurlijk. Meteen opzoek gegaan naar een apotheek. Zij wisten ook niet wat het was maar ze gaven me wat tabletten mee( maar liefst 8 voor 17dollar, koopje). Toen lekker natgeregend dus mijn dag kon niet meer stuk begrijpen jullie wel.
vlak voordat ik met de bus naar Hervey Bay ging dacht ik dat de uitslag bijna weg was maar toen ik daar aankwam om 21u zat ik weer helemaal onder. Ik voelde me echt niet goed dus ik vroeg meteen of er een dokter in de buurt was. Gelukkig wilde de man van het hostel mij de volgende dag naar het ziekenhuis brengen.
Dit hostel daar zaten eigenlijk alleen maar mensen die of al met een tour naar Fraser Island waren geweest, of nog gingen. Ik was er al een nacht eerder maar mijn kamer genootjes gingen de volgende ochtend al. Ik sochtends naar het ziekenhuis, werd me verteld dat ik geluk had dat ik uit Nederland kwam en daarom niet hoefde te betalen. woehoe. Ik moest me trouwens eerst wegen, dat was ook wel weer grappig na drie maanden.
Na het uitgelegd te hebben moest ik wachten en uiteindelijk kon ik naar een dokter. Die keek er amper naar en ik kreeg van deze goede man maar liefst drie tabletjes.
Nouja niks aan te doen, ik moest maar afwachten. De rest van de dag een beetje op het strand geweest en om 16u was de eerste meeting waar je iedereen van de tour te zien kreeg, ongeveer 30 man. Legde ze wat dingen uit en daarna kon je met het 'alcoholbusje' (ja echt waar) drank inslaan en daarna naar de supermarkt lekker hamsteren. 80 procent van de groep was trouwens Duits, wat een verrassing ;)
savonds werd de uitslag weer super erg en ik voelde me echt misselijk en hoofdpijn. Ik wist niet zo goed wat ik moest doen omdat we de volgende ochtend om 6u moesten verzamelen. De receptie zat al dicht en ik kon geen taxi vinden. Gelukkig kwam ik toen weer diezelfde man tegen die me naar het ziekenhuis kon brengen. Ik helemaal in tranen daar, voelde me echt een baby. Deze keer weer precies hetzelfde eigenlijk, alleen de dokter was leuker. Weer andere pillen erbij, intussen 4 soorten. Yum! Maar nog steeds geen idee! Ik mocht terug komen als m'n ademhaling slecht werd en zwellingen in mn mond kreeg. Lief!
De volgende ochtend voelde ik me gelukkig beter dus ik ging gewoon mee. Eerst mochten we om 6.30u een dvd kijken over de veiligheid en blabla,op Fraser Island en rond 7u gingen we met 4 auto's! Ik zat met een nl stelletje, een belgisch stelletje en twee duitse jongens (ik twijfel of dat ook een stelletje is....) Was erg gezellig! We hadden alleen wel heel erg pech met het weer wat het allemaal wat minder mooi en confortabel maakte, maarja. Eerst met de feri naar Fraser. Daar zijn we naar een meer gegaan waar we een uur mochten zwemmen maar het was koud en het regende dus niet echt een succes. Toen gingen we lunchen in een soort bos, geen regen meer gelukkig! Wat echt heel grappig is is dat er Dingo's rondlopen,op dat eiland. Hierdoor mag je nooit alleen lopen en moet je altijd een dingostok (grote tak) bij hebben. Ik doodsbang natuurlijk. Ze zeiden dat je jezelf aggressief moet verdedigen als ze iets doen, nou ik zag mezelf al gillend met zo'n stok staan.
Daarns gingen we naar een super mooi ander meer, echt heel mooi het lag aan een soort woestijn. Maar toen begon het echt knetter hard te regenen. Uiteindelijk was het wel grappig want toen was iedereen toch al nat dus gingen we allemaal zwemmen! Daarns gingen we naar de 'camping', dat waren gewoon 6 tentjes eigenlijk. Geen douche en geen wc. Wel een poepschepje en bosjes....... Oh en dingos natuurlijk.
Savonds was wel gezellig, iedereen lekker aan de goon en een muziekje erbij. Slapen in de tent was niet heel confortabel, je had geen kussen en de matjesbwaren zo dun dat je gewoon op de grond sliep. En de tent lekte haha! ik was zo slim geweest om extrs wat glaasjes goon te drinken zodat ik goed kon slapen en die tactiek werkte gelukkig :)
Volgende dag was het weer net zo slecht. Weer wat mooie meren bezocht en de champagnepools! Redelijk vroeg terug gegaan naar het kamp ivm eb en vloed want je rijdt daar letterlijk over het strand. Daar kregen we de optie om voor 20dollar extra naar een resort te gaan waar een warme douche was en een bar etc. Nou jullie raden het wel, ik zag mezelf wel zitten daar lekker fris gedouched met een coctailtje. Maar helaas wilde de meerheid lekker in de natte tentjes blijven. Uiteindelijk nog wel een leuke avond gehad gelukkig :) De volgende ochtend scheen heerlijk het zonnetje!! Na een half uur rijden kreeg de voorste auto een lekke band dus we konden na een uur pas weer verder. Toen zijn we naar Lake,Mckanzy gegaan. Was door het weer iets groener dan op de foto maar ach, wat maakt het uit. Het begon toen ook weer te regenen dus who cares. Rond half 2 zijn we weer terug gegaan met de veri en kon ik weer heeeeerlijk douche en genieten van een normaal bed. Het was me een avontuurtje wel!
De volgende dag had ik de nachtbus om 21u dus ik ben nog even naar het strand geweest om dolfijnen te spotten en daarns geprobeerd in mn dagboek te schrijven. Ik ben daar na 2maanden mee begonnen dus had een hoop in te halen. Nu loop ik alweer achter, blijkt echt niks voor mij te zijn dus. Chaoot :)
Na 12 uur in de bus van Hervey Bay naar Airlie Beach, kwam ik weer natgeregend aan in het hostel. Vandaag zou ik eigenlijk voor twee dagen gaan zeilen en duiken op de whitsundays maar die tour is gecancelled ivm het weer. Er hangt hier een cycloon ofzo? Dikke pech in elkgeval. Ik heb nu een dagtrip geboekt voor zaterdag dan schijnt het iets beter te worden. Ik ben nu heeeeeeeeeeeeeeel hard aan het duimen dat mijn skydive door kan gaan maandag maar ik vrees het ergste :(
Ik heb maar een flesje wijn gekocht om mezelf te troosten.

25 mei kom ik trouwens al terug ivm de selectie voor de hotelschool!!!

see u soon,
Cheeeeers mate ;)

  • 11 April 2013 - 13:52

    Denise:

    Anouk, je bent zelf gelukkig altijd het zonnetje ! Jammer voor je van dat resort,
    maar ja, niet iedereen is een city girl ;-) Dikke X mama

  • 11 April 2013 - 14:01

    Riny:

    Hallo lieverd.
    Wat een pech met al die regen,maar troost je met de gedachte dat wij dat hier ook hebben maar we hebben wel goede vooruitzichten het zal zondag 20 graden worden dus genieten maar,wat betreft je huiduitslag Anouk was het geen aller'gische reactie ergens op? hopelijk heb je er nu geen last meer van en kun je lekker verder om nieuwe avonturen te beleven.

    Dikke zoen opa en oma.

  • 11 April 2013 - 21:02

    Theo:

    Hey Anouk, terwijl ik het las moest ik regelmatig lachen hoe je eea beschrijft !
    Lekker de humor van jou

  • 13 April 2013 - 08:00

    Mariska Groen:

    Hey Anouk...ik duim met je mee...want zo'n skydive moet jij natuurlijk ook nog gaan beleven om het avontuur compleet te maken.Nog heeeel veel plezier daar meissie.Nog 6 weekjes genieten.....!!!
    Greetz Mariska en familie x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 29 Nov. 2012
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 7599

Voorgaande reizen:

16 Januari 2013 - 06 Juli 2013

Australië & Bali

Landen bezocht: