Sydney it issss - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Peters - WaarBenJij.nu Sydney it issss - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Peters - WaarBenJij.nu

Sydney it issss

Blijf op de hoogte en volg Anouk

10 Februari 2013 | Australië, Sydney

Goeiemiddag lieve blogvolgertjes,

Time for another story on my blog!
Sinds dinsdag ben ik in Sydney, en ik heb echt een topweek!
Het was ongeveer 2,5uur met de trein en daarna zou ik nog de bus moeten pakken. Ik wist alleen totaal niet hoe dat werkte met kaartjes enzo, dus uiteindelijk zit ik nu met een weekkaart van 45dollar, maargoed die probeer ik dus zoveel mogelijk te gebruiken haha. Die middag ben ik gelijk even wezen kijken op Circular Quai, naar het Opera House en de Harbour Bridge.

Het hostel waar ik nu in zit is een soort partyhostel. Echt super gezellig. Ze hebben 2keukens met terras en een soort woonkamer met tv. En de kelder worden er vaak feestjes gehouden.
Ik slaap op een kamer met 5 andere jongens... Even wennen maar wel erg gezellig ;).
De eerste avond werd ik meteen mee uitgevraagd en zijn we met een groep de stad in gegaan. Eerst naar een salsabar, wat echt heel vet was om te zien en daarna zijn we naar King Cross gegaan, dat is een hele grote, en super drukke straat met allemaal barren en clubs. Echt heel gaaf. Het was erg gezellig en op geven moment zat ik ook te denken het is eigenlijk zo gek dat je gewoon een super leuke avond kan hebben met mensen die je gewoon totaal niet kent haha. We zijn met de taxi terug naar het hostel gegaan, taxis zijn wel super duur hier maar omdat we het door 7 konden delen viel het wel mee gelukkig.
De volgende dag zijn we met een groepje naar Bondi Beach gegaan, echt heel mooi en gezellig strand. Wel best gevaarlijk door de sterke stroming en hoge golven. En ik ben al niet zo'n held als het om golven gaat en je raad het al ik werd lekker meegesleurd en kwam als een aangespoelde walrus weer boven water. Top! Rest van de middag lekker op mn handdoekje gebleven dus ;) Daarna nog lekker een biertje gedronken op de boulevard.
Donderdag een super gezellig middagje gehad met Anneline, echt leuk om haar hier te zien en ff lekker Nederlands te kunnen praten. Ze deelde in de stad gratis TimTam's (typisch australisch koekje) uit dus we were luckyyyy. Toen ik terug kwam ik het hostel was er onverwachts een feestje, wat erg gezellig was en de alcohol vloeide rijkelijk (wat de volgende ochtend helaas te merken was..)
Vrijdag ben ik de stad in geweest voor slippers en een nieuwe zonnebril, want mijn liefje Micheal Kors heeft het begeven :(:(:(. Daarna met de Veriboot naar Darling Harbour gegaan, opzich wel een leuk gebied waar madame tussau en wildlife zit maar ik ben maar een arme backpacker dus ben nergens naar binnen geweest.
'savonds had ik het mooi voor elkaar want een roommate ging voor mij koken, lekker rijst met kip en groenten op. Daarna met het halve hostel The Notebook gekeken haha.
Gister ben ik naar Manlybeach geweest, ik werd meegevraagd door twee jongens(nouja mannen, 25 en 27. Eentje is er zelfs al grijs hehe). We waren uiteindelijk met een groep van 20. Allemaal Engels of Iers en boven de 25, dus voelde me wel een beetje de Dutchbaby. Maargoed het was super gezellig want we gingen met zn allen bbq'en op het strand, muziekje en drankje erbij. Echt top.
Savonds met Max, een jongen die ik ken van thuis, wezen stappen, wat ook weer heel gaaf was. Het was zaterdag dus ook lekker veel Australiërs!!
Rond half vijf liep ik naar de bus en kwam erachter dat die nog niet ging. Toen kwam er een Australier die zei of ik ook met de taxi moest want hij moest naar Rozelle en ik naar Darlingstreet. Dus ik dacht dat ie een taxi wilde delen en vroeg hoe duur dat was. Maar hij zei dat hij betaalde. Australiers zijn echt de aardigste mensen die ik ken haha!

Vandaag een rustig dagje, wasje gedraaid en er bleek een bbq te zijn in het hostel! Dalijk boodschappen doen en misschien een kijkje nemen bij de Royal Botalic Gardens. Ik heb dit hostel tot dinsdag geboekt, en ik weet nog niet goed wat ik daarna wil doen. Of ik boek nog een weekje bij of ik
ga verder reizen.. Jullie zullen er snel genoeg achterkomen!


Ik mis jullie!
Dikke kus, Anouk

  • 10 Februari 2013 - 08:07

    Anneline:

    Wauw je hebt nog veel leuke dingen gedaan! Je moet trouwens echt een keer naar Gloria Jean's Coffee gaan, daar hebben ze overheeerlijke taarten en andere dingen die meer vullen dan een lunch! Veel plezier nog hier in Sydney! xx

  • 10 Februari 2013 - 12:06

    Theo:

    Hé women of the world !
    Het klinkt allemaal heel gezellig en leuk, geniet lekker!
    Miss you too :-) X

  • 10 Februari 2013 - 12:12

    Iris:

    Wauw, Anouk!
    Wat prachtig allemaal.
    En wat leuk dat je nog met Anneline hebt afgesproken.
    Geniet ervan! Ik vind het echt heel leuk dat je dit doet!
    Xx Iris

  • 28 Februari 2013 - 09:56

    Riny Berendsen:

    Wat leuk al die feestjes Anouk als je weer naar Nederland komt dan word dat afkikkn.
    Liefs van oma Riny.

  • 08 Maart 2013 - 11:09

    Susanne:

    Hey Anouk,

    Leuk om weer eens over je reisavonturen te lezen. Nog heel veel plezier toegewenst en geniet van al het moois wat daar te zien is!

    Groetjes, Susanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 29 Nov. 2012
Verslag gelezen: 493
Totaal aantal bezoekers 7607

Voorgaande reizen:

16 Januari 2013 - 06 Juli 2013

Australië & Bali

Landen bezocht: